









Spårvägsmuseet förvarade även de bussar som de använde i trafik i bussgaraget. Dessa användes i museitrafiken, dels vid särskilda tillfällen, men också regelbundet i gratistrafik mellan Slussen och museet på helgerna.
Här ses en buss från Björknäsgaraget som jag mycket väl kan ha åkt med till skolan på slutet av 1970-talet.









Innanför fönstren på översta våningen passerade bussar ganska ofta, nästan hela tiden faktiskt. Jag tror de hade någon slags klargöring av bussarna där, inför att de skulle tas i trafik.
Det kunde ofta förvåna de som var på besök hos mig, eftersom bussar inne på tredje våningen inte är är något man normalt ser när man blickar tvärs över de flesta gator.

